Mi ez itt?

Találkozás a rendőri munkával: a korrupcióval, trehánysággal, nemtörődömséggel. Veled is szemetek voltak? Lehúztak? Átvertek? Küldd el történetedet: zsarufikak@index.hu

Bigyók

Utolsó kommentek

  • dRuparc: blog.hu/user/78633/tab/msg (2011.10.26. 09:55) Pénzbírság minden áron!
  • 2525: Nekem az a problémám van két kiskoru gyermekem ma meg fenyegetek hogy meg leszek verve a ugy hogy ... (2010.07.04. 16:50) Segélyhívó
  • hasas1010: Néhány rossz gyerek kitördelt néhány fa csemetét a szomszédunkba .Mire 5 rendör Mikor a szülök nem... (2010.06.03. 18:21) Fenyít a rendőr
  • Beton Botond (törölt): Rohadt gecik: index.hu/kultur/pol/2010/03/02/ertelmetlen_rendorsegi_razziak_evi_tobb_tizmillioert/ (2010.03.02. 13:05) Fenyít a rendőr
  • zsoloegy: Sziasztok! Igazából azért írok ide, mert egy kicsit bosszús vagyok.Nem azért mert bemértek, hanem ... (2010.02.06. 17:43) Társaság a rendőri visszaélések és szabálytalanságok ellen
  • Szamyla: Szerintem senkinek semmi köze ahhoz hogy ki,mit csinál(t) külföldön vagy akárhol...!!!Nem csak a c... (2009.10.28. 10:59) Móri vigasság
  • wariant: Nagyon sok dolgot tudnék írni árról ki mennyire törvénytisztelő. Még mindig többre tartok egy rend... (2009.10.23. 10:41) Móri vigasság
  • Lb (törölt): Jó,ez a te véleményed.Tiszteletben tartom.Viszont az enyém merőben más.Engem világéletemben úgy ne... (2009.10.18. 10:20) Móri vigasság
  • Szamyla: Képzeld én elhiszem mert tudom hogy milyen szemetek a magyar rendőrök,és ismerem H.Gézát és R.Ildi... (2009.10.17. 16:34) Móri vigasság
  • Lb (törölt): Ja,ez még kimaradt: "Nehogy már a nyúl vigye a vadászpuskát....!" (2009.10.17. 11:22) Móri vigasság
  • Utolsó 20

Intézkedés

2008.08.19. 16:49 :: Fikázó

Drága jó rendőreink intézkedtek volna, ha nem ütköznek nyelvi nehézségbe és/vagy jó kidumáló készségbe - avagy külföldinek nem kell betartani a magyar szabályokat?

Most esett a dolog (2008. augusztus 19. 15:55-kor). Magyarországon, Budapesten egy magyar rendszámú gépjármű szabálytalanul közlekedett (a sok magyarozásnak később lesz érdekessége). Konkrétan egy behajtani tilos táblával védett helyen behajtott egy lezárt (csak engedéllyel megközelíthető) helyre. Pont látta egy rendőr járőr (Skoda Octavia, 3 közeg KEK-200), akik utána is eredtek az elkövetőnek. Kiszálltak, megkérdezték, hogy miért is történt, stb. A sofőr amerikai útlevelet és amerikai jogosítványt adott át rendőröknek. Ekkor már látszott, hogy elbizonytalanodott az előzetesen nagyon tettre kész rendőrpár (ketten szálltak ki a rendőrautóból). A sofőr erősen próbálta kimagyarázni magát, de legnagyobb meglepetésemre a rendőrök kitartottak a bírságolásnál. Majd megjelent még egy külföldi állampolgár, aki szintén megpróbálta (több eredménnyel) a rendőröket meggyőzni arról, hogy egy külföldi állampolgárnak nincs szüksége a helyi szabályok ismeretére. Kb. 1 perc heherészés után a rendőrök feladták a nyelvi nehézségekkel súlyosbított ügyintézést és vigyorogva elhúztak. Félreértés ne essék, nem azért ragadtam billentyűzetet, hogy sajnálkozásomnak adjak hangot, hogy nem szívattak meg a rendőrök egy külföldit, hanem azért, mert a kezdeti magabiztos fellépésük egy perc alatt foszlott szerte két szintén magabiztos külföldi kereszttüzében. Kíváncsi lennék, hogy ha itt most engem kaptak volna el egy ilyen helyzetben, akkor mekkora bírságra számíthattam volna? Az USA-ban már biztosan a földön hasaltam volna, hátrabilincselt kézzel, ha ennyire bizalmaskodva próbálom a szabálysértésemet kidumálni. Amíg így viselkednek a rendőreink, addig sajnos nem számíthatnak semmi megbecsülésre, tiszteletre. Megmaradnak a hülye viccek és a közutálat céltábláinak.

36 komment · 1 trackback

Címkék: rendőr szabály ellenőrzés intézkedés

A bejegyzés trackback címe:

https://zsarufika.blog.hu/api/trackback/id/tr18623322

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Propeller 2008.08.19. 17:10:57

Zsarufika - IntézkedésKülföldinek nem kell betartani a magyar törvényeket?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

marcika 2008.08.19. 18:11:24

Nekem van egy ismerősöm, kb 1999 óta él Magyarországon, évente 6 hónapot van itt. Lényegében még egyszer sem büntették meg, noha lényegében soha nem tart be semmilyen közlekedési szabályt. A rendőröket úgy rázza le, hogy nekem is leesik az állam, pedig én is ki tudom magam dumálni, ha kell.

merQree 2008.08.19. 18:14:07

Propeller 2008.08.19. 17:10:57 >>>
Hol élsz TE? Hát persze, hogy egyik külföldire sem vonatkoznak a magyartörvények.
De próbáljunk meg mi magyarok nyugaton szabálytalanok lenni. Azonnal jön a "Passport bitte!" És nem szórakozik egyik nyugati rendőr sem. Mindegyik az anyanyelvén szólal meg, ha nem érted a TE bajod. Nálunk ezzel szemben... Ehh, megyek is el ebből a szarszagú gödörből, ahogy csak tudok...

Dzsoki 2008.08.19. 18:27:34

Az Írek is bármit megtehetnek magyarországon. Az aki halálra gázolt két gyermeket egy buszmegállóban, a magyar bíróság szerint szabadon távozhatott, és azóta is nyugodtan vezethet Írországban.

A magyar ember élete értéktelen nálunk, a magántulajdon ismeretlen fogalom a magyar bűnelőkészítő jogrendszer működésképtelen és képtelen reagálni a modern kor problémáira.

Gyalogos gyalog · http://google.hu 2008.08.19. 18:40:35

Szerintetek a zsaruk megbüntettek volna 30 évvel ezelőtt egy orosz állampolgárt? :)
Ahogy Hofi mondta: Itt az új segg! (Lehet nyalni) szegény zsaruk, én se büntettem volna...

Larry 2008.08.19. 18:52:25

Lehet az is ami velem is megtortent, hogy a rendorok szepen zsebretettek a Dollart. Eurot kertek, de nalam az nem volt. Persze minden szamla nelkul tavoztak. Az orsegen, meg bizonyitek hianyaban elejtettek az ugyet, mert a "rendor kolegaja nem latta azt"

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.08.19. 19:04:02

kecskeméti örsös lófaszbanda :o)

törppapa 2008.08.19. 19:12:56

Amíg a rendőrségen prémiumfeltétel a beszedett bírság, ne számítsatok méltányos, korrekt bánásmódra... (a rendőrök meg ne számítsanak tiszteletre és megbecsülésre)

precox 2008.08.19. 19:21:32

A törvény nem ismerete nem mentesít, ugye, normális esetben. De itt egy közlekedési tábláról volt szó, ami a világon mindenhol ugyanazt jelenti! Nemzetközi megállapodás, pont azért, hogy ne okozzon gondot külföldön a közlekedés. Remélem, olvassák a rendőrségen is ezt a blogot, már az előző írás is bicskanyitogató volt....

Mirko 2008.08.19. 19:21:36

Haverom még a clintoni békeidőkben dekkolt kicsit (kb. háromnegyed évet) az usánka államokban, ott szerzett jogosítványt is. Hazatérése után - elmondása szerint - egészen sokáig úszott meg bármilyen közúti ellenőrzést (szabálysértésről nem mesélt) az amerikáner irattal. "Ja, külföldi? Akkor menjen tovább."

Másik ismerősöm ukrán állampolgár, de hazánkban telepedett le. Ukrán útlevélben korlátlan tartózkodásra érvényesítő pecsét - állandó tartózkodási engedély, lakcímkártya, jogsi. Mind magyar. Röhögve mesélte, hogy egyszer valami közepesen komoly szabálysértés okán be akarta vonni (az elbeszélésben konkrétan az eltörés szerepelt a bevonás módjaként) a jogsiját a közeg, mikor is meglátta az "Állampolgársága: ukrán" rovatot. Ekkor visszadobta neki, hogy miért nem szólt előbb, hogy külföldi, így nem tehet semmit ellene, menjen a fenébe. (Itt még kommunikációs akadály se merülhetett fel, mert a srác közel anyanyelvi szinten beszél magyarul.) Persze lehet, hogy csak egy erősen kiszínezett sztorit kaptam az arcomba, mindenesetre beleillik a mintázatba.

RendőrBarát 2008.08.19. 20:06:53

precox jól írta le, mert ezért nemzetközileg használt közlekedési táblákat használnak nálunk is, hogy a birka külföldi is felismerje...
Viszont a jelenlegi rendőri állomány - főként a közterületi szolgálatban lévők - kevés kivétellel nem beszélnek idegen nyelven olyan szinten, hogy elmagyarázza a külföldi szabálysértőnek ezt a tényt. Helyszínen lehetősége van szabálysértési bírságot kiszabni, de persze csak akkor, ha az illető meg is érti, hogy miért büntetik meg. Ellenkező esetben "be kell vinnie" (itt inkább a fel kell kérnie, hogy a nyelvi nehézségek miatt fáradjon be a rendőrségre) formában tud intézkedni vele szemben.
A rendőrségen kb. 1-2 óra alatt kerítenek egy tolmácsot, aki elmagyarázza a delikvensnek, hogy miért büntetik meg x forintra... Nem hiszem, hogy a kisebb súlyú szabálysértéseknél erre bárki is szívesen vállalkozna. A külföldi meg joggal háborodik fel, hogy rabolják az idejét!
Feljelenteni a külföldi állampolgárt meg felesleges, mert a rendszer kifelé (értsd határon túlra) nem működik. Tehát bármennyire is bicskanyitogató a helyzet, nem nagyon tudnak tenni ellene.
Viszont pl. a kerékbilincs eu-kompatibilis, mert bármely idegen nyelven tud a külföldi káromkodni, amikor már rajta van a kerekén.

poleszak 2008.08.19. 20:24:28

Minden fikázó legyen bűncselekmény áldozata, megérdemlik.

istvn 2008.08.19. 20:28:22

Van néhány német, amerikai, izraeli, orosz, ukrán, szerb és román ismerősöm, akik évek óta itt élnek, jól értenek magyarul, de azonnal elfelejtenek, ha a rendőr megállítja őket :-)Többször tanúja voltam mint utas ilyen esetnek. Természetesen én is rögtön elfelejtettem :-)

rendörb2 2008.08.19. 20:38:31

törppapa: beszélj a magad nevében! Tőlem joggal elvárhatják a tiszteletet a rendőrök, a parkolóőrök, ez ellenőrök meg a kalauzok is. Munkájukat végzik. Van annyi intelligenciám, hogy ne általánosítsak. Ha hibázom és megbüntetnek, kifizetem. Ha jogtalanul akar valaki közülük megbüntetni, akkor meg reklamálok. Szisztematikusa nem lógok a BKV-n és bedobom a pénzt, ha parkolok. (Kant féle kategorikus imperativusz elv alapján)

utazo 2008.08.19. 20:43:24

Vasárnap este 7 körül Tatabánya felé mentünk az M1-en. Bicskénél több kilométeres dugó, munka (???) miatt egy sáv volt járható. A dugóban sorra húztak el mellettünk az autók a leállósávban, tízből 9 külföldi - osztrák, német, szlovák, cseh, román. Rendőr sehol.

Mirko 2008.08.19. 20:47:26

RendőrBarát 2008.08.19. 20:06:53
Az a baj, hogy amint fent írták, hogy külföldön bezzeg bárkit megfektetnek, összebilincselnek, bevisznek, aztán így járt. (Önmagában ez nem baj, csak megint mi cseszünk rá a nagy toleranciabajnokságunkra.) Valamint le merem fogadni (mintha olvastam is volna), hogy bezzeg a mieink a külföldi kihágásokért fizethetnek (ami önmagában szintén nem baj), de ez visszafelé valahogy nem működik. (Lásd a szintén fent említett ír közúti gyilkost.)

poleszak 2008.08.19. 20:24:28
Szerintem gondold meg, mielőtt ilyen átkokat szórsz. Nem minden "fika" mentes az építő szándéktól.

istvn 2008.08.19. 20:28:22
Ó, még csak külföldinek se kell lenni, van haverom, színmagyar, de szőke és német motorokkal száguldozik. Nem kétszer játszotta el a németet (mondjuk ehhez azért kell valamit tudni is, de az megvan), ha gőzbe keveredett a hatósággal. (Persze, ha olyan van - nem szokott lenni, egyébként, kiváltképp nem rendőrrel szemben, ahhoz én papírkutya vagyok - nekem is csak az orosz megy. ;] )

blu 2008.08.19. 21:04:25

hülye,hülyébb, leghülyébb, rendőr, postás, vasutas...

Káposztakukac 2008.08.19. 21:13:04

csak egy pár gyakorlati megjegyzés: tény, hogy európában a nálunk ismert közlekedési táblák az elterjedtek, de főleg angol nyelvterületen egész más tipusú táblák vannak. szinte csak a "stop" mindenhol ismert. szóval egy igazi amerikai akár tényleg tévedhet egy európai megállni vagy várakozni tiloson.

Mirko 2008.08.19. 21:17:17

A törvény nem ismerete...
Ismerős szlogen, ugye? Ahová mész, ott megnézed, hogy a téged érintő (mondjuk autós) szabályok milyenek (pl. táblák).

bopat 2008.08.19. 21:37:19

Na azért nyugodj meg, fordítva is előfordul.
Még a kilencvenes években voltam ámérikában és Georgia államban éjjel a rendőr megállított (kb 160-al mentem) és láss csodát elengedett, még meg sem büntetett.
Persze az hozzátartozik hogy elmagyaráztam neki a helyzetet és láss csodát elhitte.
( az autó ugyanis civil volt, és elkezdett követni, akkor még lassan haladtam, majd elkezdtem gyorsulni de az autó tovább követett stb)
Amikor megállított, már csak a börtönre gondoltam, ahhoz képest simán elengedett...
Tehát máshol is csak emberek a rendőrök....

avirex801 2008.08.19. 21:53:40

engem meg nem érdekel,örüljön mindenki és kész én azt mondom. A külföldi mert nincs megbüntetve,a rendőr meg a saját lelkiismeretének,hogy nem volt olyan paraszt,hogy szerencsétlen-vagy nem szerencsétlen külföldit megbaxa.. jó oké persze rá is vonatkozik a trv.,de én sem büntetnék mindenkit - legyen az magyar is,minden kis hulyesegert.. Szerintem egy " öcsi,figyelj már oda légyszives legközelebb,ha megkérhetlek" sokkal többet ér,mint 1 ötezres csekk... ( utóbbi csak felidegesíti az embert,sorban állás befizetni,stb.)

gyalogos 2008.08.19. 22:19:56

nekem meg köcsög horvát rendőr egyszerűen elvette az útlevelet, másnapra beidéztek a rögtön ítélői bíróságra szombaton pulából porecbe(persze voltunk magyarok vagy öten) tolmács 300 kuna, bírság 300 kuna, mindezt azért mert koccanáskor a picsának inkább 5000 kuna kellett volna az amúgy roncsára mint a zöld biztosítós kártya amit persze utána elvettek ugrott a bónusz is, pedig a zsaruk beszéltek angolul
ott lehet itt mér nem

Warner 2008.08.19. 22:20:08

"Az USA-ban már biztosan a földön hasaltam volna, hátrabilincselt kézzel, ha ennyire bizalmaskodva próbálom a szabálysértésemet kidumálni. Amíg így viselkednek a rendőreink, addig sajnos nem számíthatnak semmi megbecsülésre, tiszteletre."

Ja, ha Magyarországon ilyet tenne a rendőr, akkor másnap a médiából a rendőri brutalitás folyna és az emberek egy része az azonnali elbocsátásukat követelné. Szóval nem velük van itt a baj én szerintem...

RendőrBarát 2008.08.19. 22:52:20

Sok, sok példabeszéd után, azt azért kijelenthetjük, hogy egy olyan országban, ahol a törvények, bíróságok az állampolgárokért és a rend védelméért vannak megalkotva, ott a rendőrség is be tudja tartatni a szabályokat. Itthon sajnos a bürokrácia és a kommunikációs szakadék nagyobb, mint tőlünk fejlettebbnek mondott országokban. Ha itthon is lehetősége lenne a rendőrnek egyszerűen elvenni a szabálysértő okmányait és gyorsított ügyintézéssel eljárni ellene (mint Horvátországban, vagy Ausztriában), rögtön nem arcoskodna mindenki, hogy itt bármit megtehet.
Bár szerintem először a fejekben kellene rendet tenni, hogy ki és miért dolgozik, kinek mennyi a joga és mi a kötelessége.
És ha már zsarufika a blog címe, akkor nem szeretném elfelejteni, hogy itt is hangoztassam abbéli véleményemet, hogy: Aki kezet emel egy zsarura, annak el kell törni a kezét!
Amíg lagymatag az ország, addig itt nem lesz rend!

dinoszaurusz 2008.08.19. 23:50:15

mégis mit vársz ettől a seggfej csürhétől (ez itt a rendőrség szinonímájaként írt szókapcsolat)?
ezek magyarul se tudnak, nem csak angolul

de mondjuk zuglóban ugyanúgy heherésznek a ku...kkal a thököly úton. ott se beviszik őket, hanem bizonyára gyakorolják az üzleti élet apró finomságait

atomot a seggükbe

dinoszaurusz 2008.08.19. 23:52:17

rendőrbarát
amelyik rendőr meg törvényt sért, annak lehetőleg vágjuk is le a kezét
... nyaknál

dinoszaurusz 2008.08.19. 23:57:26

poleszak
azért fikázok, mert amíg bíztam ennek a csürhének, addig 1x betörtek (dakoták fél óra múlva kint voltak), 1x kirabolták a céget (én vittem képet a tippadóról, de 3 hónapig semmit se találtak), 1x összetörték a kocsim (rendszámot adtam, nem találták meg fél évig, pedig csak 120 m-t kellett volna sétáljanak)...
na ez a mai magyar szarőrség
ezeket csak fikázni lehet

dinoszaurusz 2008.08.19. 23:58:08

...csürhének a szavában... (kimaradt)

kisnyanya 2008.08.20. 00:37:24

Egyetértek dinoszaurusszal. Közlekedési bakim még nem volt, de tudnék meséli. Anyámat, akinek szende feje van és antialkoholista, minden alkalommal kiszállítják egy szondára. Bezzeg a láthatóan illuminált, nagyhangú kopaszt továbbengedik.

Engem csak egyszer raboltak ki, még kiskorú voltam, így nagymamámmal mentem a rendőrségre. Ott azt mondták, hogy szerintük csak a felhajtást csinálom, mert nem akarom otthon megmondani, hogy elvesztettem (vagy elköltöttem másra) a csekkekre adott pénzt.

Suliban betörtek a tornaöltözőbe, elvittek mindent, telefont, pénzt, ékszert (mert ugye le kell venni tornaórán és az öltözőben hagyni). Kihívtuk a rendőröket, körülnéztek és közölték, hogy sajnos nem tudnak mit csinálni, úgy sem lesz meg az elkövető. Persze rögtön nagy lett a szám és soroltam a lehetőségeket, erre azt mondták, hogy igen-igen, bezacskózhatnák az eldobott cigicsikket dns-vizsgálat miatt, de nem olyan nagy értékű a lopás, hogy erre költsék az adófizetők pénzét.
Hát ja, a kis diáknak az élete az a pár ezer forint zsebpénz meg a telefonja, de ők ezt lesz@rják. Az adófizetők pénzét meg így is úgy is elszórják, akkor már legalább értelmes dologra menne.

Ja, és a kedvencem: vidéken lakó sráccal jártam, hetente találkoztunk a Keletiben, mert oda jött a vonata. Pár hét után elkezdtek igazoltatni a rendőrök, hogy mit állok én heti rendszerességgel a pályaudvaron feltűnő öltözékben (hát persze, majd otthonkába megyek randira - ráadásul nyár volt, nem nagykabátban voltam), aztán jön egy fiú és elmegyek vele. Hát vaze, nem tűnt föl, hogy mindig ugyanazzal a fiúval megyek el? Velem foglalkoztak, miközben kint zugtaxisok meg feketevalutázók hemzsegtek a parkolóban.

Ennyit a rendőrökről, én sem tisztelem már az egyenruhájukat.

cooperugynok · http://vilagmegvaltogondolatok.hu 2008.08.20. 00:39:28

Szánalmas az összes féreg rendör, akiknek az a lényeg egy müszak alatt mennyit tudnak zsebre rakni de ha valaki S8 audival a sineken száguldozik a Margit hidon ahhoz csak mosolyog és nézelödik, a mai forgalomirányitás
amit a budai oldalon müveltek kb arra volt jó még jobban betorlodjon az egész város, és mindezért a fasza munkáért 20 évet kell dolgozni a nyugdijig aztán elmennek teszko droidnak mert kb arra képesek ezzel a szellemi kvalitással.

Lopott Pólós · http://lopottpolo.blogspot.com 2008.08.20. 00:45:58

Lopott pólók olcsón! Lopott ötletek disznótól, szenzációs leleplezés! lopottpolo.blogspot.com

Fantómas 2008.08.20. 01:48:41

2000-ben vagy 01-ben lehetett, hogy egy cimborámmal, egy munkatársammal és 2 haverjával mentünk kb 100-zal a bajcsin -már majdnem a nyugatinál- újpest felé, és aki sofőr kicsit részeg volt. Amikor beszálltam az autóba ezt nem tudtam (nem szálltam volna be), a cimbi se, de megállítottak minket a rendőrök és kiszállították a srácot aki vezetett, igazoltatták, megszondáztatták, és kiderült hogy mivan. Gyorshajtás, ittas vezetés, és mint később kiderült még némi xtc is volt abban az ittas vezetésben. Mi csak simán be voltunk tépve. Hiába, szombat esti láz...
Eléggé bepánikoltunk hogy most milesz, különös tekintettel a mindannyiunk zsebében lapuló különböző ...hát "cuccokra", amelyek rosszul jönnek egy rendöri motozás során, de nekünk ki se kellett szállni az intézkedés alatt. A vétkes néhány percig könyörgött a rendőröknek hogy hagyják futni, mer'az anyjáé a kocsi, meg ezzel piacoznak, munkaeszköz, az apámaagyonver szöveg, aztán kisvártatva odajött az ember, hogy mennyi pénz van nálunk, ugyanis kéne a biztosuraknak valamennyi, "amennyi van" mert akkor elengednek minket, neki meg most itt pont nincs egy vasa se. Mennyi van nálunk? Én szívesen odaadtam volna akkor akármennyit csak ússzam meg szárazon ezt az egészet, de nem volt nálam semmi pénz, ahogy munkatársamnál se (sose volt amúgy, maximum az enyém amit kölcsönkért és nem adott meg)
Összvissz 2000 HUF volt a megszeppent cimborámnál, aki életében először, és nagy valószínűséggel utoljára látta ezeket az embereket. Reszketve, totálbetojva (én már az őrszobán láttam magam addigra, és nem hittem a fülemnek..mennyi van nálunk...elképesztő) odaadtuk a pénzt (2000 forintot!) a vezetőnek , aki annak rendje és módja szerint átnyújtotta a rendőröknek, akik ezután továbbengedtek minket a váci úton újpest felé. Hihetelen csoda volt hogy megúsztuk, azóta is emlegetem. A srác egyébként másnap megadta a pénzt a cimborámnak, akit én se sűrűn látok azóta.

RendőrBarát 2008.08.20. 02:34:49

Kedves dinoszaurusz! Kissé megkövült nézeteket vallasz, de lelked rajta... Igazad is lehet, mert a személyes érintettséged és a nem megfelelő rendőri intézkedés biztos hosszú távon negatív érzeteket gerjeszt. Zugló vonatkozásában elég tájékozott vagyok; a "k" hölgyek esetében sok feladatuk nincs a rendőröknek, mint elzavarni őket. Ha erre nem reagálnak, akkor esetleg beviszik őket. Kicsi az esélye, hogy szolgálatban az "üzleti élet apró finomságait" gyakorolják. Az, hogy szolgálaton kívül kivel és hányszor csinálják, ez legyen az ő dolguk.
Ja, és a másik. Aki egy adott területen szolgálatban van/mozog, ott óhatatlan, hogy az összes ott lakót, hajléktalant, utcalányt ismerje. A második találkozás után, csak biccent felé, a harmadiknál már rá is köszön... és esetleg a sokadiknál már beszélget vele. Így megy ez, emberek között.
Az egyenlő bánásmód híve vagyok: tehát, ha "amelyik rendőr meg törvényt sért, annak lehetőleg vágjuk is le a kezét", akkor ez pl. rád és rám is vonatkozik!

doubting thomas 2008.08.20. 06:17:54

Azt tudja valaki, mi történt az itthon halálos balesetet okozó, majd a helyszínt sebtiben elhagyó osztrák rendőrrel?

Csak úgy érdekelne mert pár hete hír volt most meg kibaszott nagy kuss van.

... 2008.08.20. 07:38:59

semmi különös nincs abban, hogy elengedték a cikkben említett amerikaiakat, hiszen amint a kömmentekből olvasható ugyanezt teszik a magyarokkal is, maximum a magyaroktól egy kis pénzt is "legombolnak". a baj az, hogy korrupt az egész rendőrség és Magyaroszágon nincs következménye a szabálysértésnek. én usa-ba élek és itt a rendőrők korumpálásáért be is zárják az embert!

viks 2008.08.20. 09:00:19

most őszintén - méltányolnám én is a dolgot - ahogy velem is méltányosan jártak el amikor külföldön voltam - idegen hely - nem rutinból történnek dolgok.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2008.08.20. 09:11:45

A Leányfalun gázoló ír urat nem a rendőrség engedte el, hanem a bíróság. (Persze, a rendőrség is meglehetősen kesztyűs kézzel bánt vele.)
www.ciaran-tobin.com/
route66.blog.hu/tags/leányfalu
süti beállítások módosítása