Mi ez itt?

Találkozás a rendőri munkával: a korrupcióval, trehánysággal, nemtörődömséggel. Veled is szemetek voltak? Lehúztak? Átvertek? Küldd el történetedet: zsarufikak@index.hu

Bigyók

Utolsó kommentek

  • dRuparc: blog.hu/user/78633/tab/msg (2011.10.26. 09:55) Pénzbírság minden áron!
  • 2525: Nekem az a problémám van két kiskoru gyermekem ma meg fenyegetek hogy meg leszek verve a ugy hogy ... (2010.07.04. 16:50) Segélyhívó
  • hasas1010: Néhány rossz gyerek kitördelt néhány fa csemetét a szomszédunkba .Mire 5 rendör Mikor a szülök nem... (2010.06.03. 18:21) Fenyít a rendőr
  • Beton Botond (törölt): Rohadt gecik: index.hu/kultur/pol/2010/03/02/ertelmetlen_rendorsegi_razziak_evi_tobb_tizmillioert/ (2010.03.02. 13:05) Fenyít a rendőr
  • zsoloegy: Sziasztok! Igazából azért írok ide, mert egy kicsit bosszús vagyok.Nem azért mert bemértek, hanem ... (2010.02.06. 17:43) Társaság a rendőri visszaélések és szabálytalanságok ellen
  • Szamyla: Szerintem senkinek semmi köze ahhoz hogy ki,mit csinál(t) külföldön vagy akárhol...!!!Nem csak a c... (2009.10.28. 10:59) Móri vigasság
  • wariant: Nagyon sok dolgot tudnék írni árról ki mennyire törvénytisztelő. Még mindig többre tartok egy rend... (2009.10.23. 10:41) Móri vigasság
  • Lb (törölt): Jó,ez a te véleményed.Tiszteletben tartom.Viszont az enyém merőben más.Engem világéletemben úgy ne... (2009.10.18. 10:20) Móri vigasság
  • Szamyla: Képzeld én elhiszem mert tudom hogy milyen szemetek a magyar rendőrök,és ismerem H.Gézát és R.Ildi... (2009.10.17. 16:34) Móri vigasság
  • Lb (törölt): Ja,ez még kimaradt: "Nehogy már a nyúl vigye a vadászpuskát....!" (2009.10.17. 11:22) Móri vigasság
  • Utolsó 20

Rokkant kártya a fővárosban

2008.08.21. 16:15 :: Fikázó

Sokszor felmerül a kérdés, hányféle rendőrség van...no, nem a sokszínűsége miatt, hanem a törvények, szabályok értelmezésében. Vajon miért nem egységes? Ennyire rosszak lennének a törvény szövegei, hogy mindenki tetszés szerint értelmezi? (Jogi végzettségüektől várok erre választ, hátha...)

Hogy mire gondolok? Természetesen az össznépi rokkantkártyás csalásokra. Miért van az, hogy a miskolci rendőrök rabosították a csaláson rajtakapott embereket, a fővárosiak meg  csak négy (4) esetben találtak visszaélőt?

Az jó, hogy dolgoznak időnként, de miért nem lehet ezt folyamatosan? Ha nagy dérrel-dúrral bejelentik, hogy akcióznak, akkor ott tényleg. Kivonulnak a sajtómunkások, felveszik, megírják, leadják -  oszt' jónapot. A többi munkanapon meg csak ülnek és cigarettáznak. A statisztikát is ilyen formában adják ki, adott ellenőrzéskor ennyi és ennyi intézkedés történt.

A rokkant-kártyás visszaélést különösen elítélendőnek tartom, szerintem az lenne a minimum, hogy minden rendőr mindenhol ellenőrizné folyamatosan ezeket a parkolásokat. Idejükbe beleférne. Ráadásul a törvény is erre kötelezi őket:

13. § (1) A rendőr jogkörében eljárva köteles intézkedni vagy intézkedést kezdeményezni, ha a közbiztonságot, a közrendet vagy az államhatár rendjét sértő vagy veszélyeztető tényt, körülményt vagy cselekményt észlel, illetve ilyet a tudomására hoznak. Ez a kötelezettség a rendőrt halaszthatatlan esetben szolgálaton kívül is terheli, feltéve, hogy az intézkedés szükségességének időpontjában intézkedésre alkalmas állapotban van.

Rendőrségi törvény

78 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zsarufika.blog.hu/api/trackback/id/tr28624691

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jaromil · http://xibalba.freeblog.hu/ 2008.08.21. 20:20:15

ez az egész addig felesleges küzdelem, amíg a tömegközlekedés ócska, rosszul szervezett és ahhoz képest nagyon drága, az autóval parkolás meg megfizethetetlen. szerintem nem mindenki szórakozásból használ autót, de a többség a saját háza előtt sem tud leparkolni, mert nincs rá napi 2-3ezre. ne álljon be rokkant helyre senki, aki arra nem jogosult, de hogy azontúl egy bármilyencégnek, aki nem szolgáltat csak sarcol, fizet vagy nem, az engem nem nagyon érdekel.

ilikeyou 2008.08.21. 20:23:53

rokkant rendszámokat kellene kiadni, és nem szaros kártyákat, töredékére csökkenne a visszaélések száma...

ChF 2008.08.21. 20:25:28

Teljes mértékben egyetértek jaromillal. És különben is, milyen alapon pont a Centrum Parkolási kft gazdagszik meg a parkolásért kifizetett pénzekből? Tán meg a Fővárosi Közgyűlés egyik fideszes tagjának, Kupperer András testvérének az érdekeltségébe tartozik, és jól jár zsebbe a többi FK-tag is...?

trewq 2008.08.21. 20:30:55

A saját háza előtt mindenki ingyen parkolhat a saját kocsijával, ha oda van bejelentkezve. A parkolódíj meg kevés helyen van napi 3e ft, meg annyiból már egy parkolóházban is kijön a havi bérlet. Ha a kereslet-kínálat alapján nézzük, jópár helyen jóval magasabb díjakra lenne szükség a kevés szabad hely miatt.
A közterületet sem lehet ingyen használni, ugyanúgy mint ahogy egy lakásbérlésért is fizetni kell.

trewq 2008.08.21. 20:33:50

ChF: lemaradtál pár évvel, mostmár az mszp-sek irányítják a centrumot (a vezérig Fürst György volt terézvárosi polgármester, akinek a nevéhez az andrássy úti paloták eladása kötödik).

elvis 2008.08.21. 20:36:20

tévedsz!!
a saját házunk előtt nem állhatok az ide bejelentett és itt súlyadózott és parkolási engedéllyel rendelkező autómmal, mert az önkormányzat a belvárosi főútvonalakat kiemeltnek tekinti. keresgélhetek a hátsó mellékutcákban helyet.

Claude Mastermann 2008.08.21. 20:39:08

Évekkel ezelőtt én is rendszeresen használtam az egyik ismerősöm rokkantkártyáját. Ma már nincs meg a kártya, de nincs rossz érzésem amiatt, mert korábban így parkoltam. Még csak véletlenül sem álltam be roki helyre, az meg hogy, a centrum ezért elesett egy kis bevételtől... próbálok árnyaltan fogalmazni... szóval magasról lesz@rom!!!

Yeto 2008.08.21. 20:39:48

Kupper és nem Kupperer, és nagybátyja, nem bátyja, a többi pontos :-)

szalmaegér 2008.08.21. 20:42:49

Bazmeg, tényleg nem értem miért fáj akárkinek ha valaki nem fizet a parkolásért.
Kérem az itt felsorakozott parkolóőröket, hogy osszák szét az eszüket e tárgyban, hadd tudjam meg miért vagyok utolsó szemétláda, amikor nem fizetek a centrumnak.
Előre is köszönöm az építő jellegű hozzászólásokat.

andd 2008.08.21. 20:51:34

ja, azzal semmi gond, hogy a parkolómaffia milliárdokat csal ki az emberektől parkolás címén.
naná, hogy én sem fizetek nekik egy fillért sem!

johevi 2008.08.21. 20:56:17

Sőt szerintem ez okirathamisítás is, sokan másolják is. Vagy visszaélés. Szézezres büntetés minimum. Utálom azokat, akik JOGTALANUL használják.

szalmaegér 2008.08.21. 21:01:31

Furcsa, amit itt olvasok.
Néhány héttel ezelőtt valaki lefotózta a magony szilvit, vagy kit, amint éppen egy ilyen kártyával parkol. Egyöntetű felháborodás kísérte tettét és a kommentelők túlnyomó része habzó szájjal követelte azonnali máglyára vetését.
A fenti bejegyzés írója is követeli az ellenőrzés gyakorítását, bár kezdem azt hinni, akik ezeket írják, azok a centrum beépített emberei és az ilyen bejegyzések a közvélemény formálására tett kísérletek. (Ezzel a teóriámmal a konspirádión is lenne esélyem:))

X 2008.08.21. 21:03:42

Tévedés, hogy a hova kerül a pénz kétségek miatt nem fizet valaki!

-azért kell fizetni mert kurva sok az autó és így legalább van hely, mivel az ösztönzés megvan a mielőbbi eltakarodásra onnan
-másodlagos, hogy mi lesz a pénzzel

-és ha rokikártyások foglalják el a helyet, mert mondjuk ott dolgoznak és ingyenélők, akkor 8-10h-t áll a kurva kocsija egy helyen és mások meg fizetnek, elvileg azért, hogy legyen helyük és mégis nincs...

ez a baj.

semmilyen parkolási gond nem lenne itt, ha kiszűrnék az ingyenélő közokirathamisító vagy közokirattal visszaélőket, ugyanis ez mind BŰNCSELEKMÉNY, tehát mind bűnöző...

... 2008.08.21. 21:04:54

De egyébként mi a fenéért kellene ellenőrizniük? A bűnözőkre sincs kapacitásuk, akkor miért törődnének ilyen abszolút felesleges dologgal???
De nem csak felesleges, hanem undorító dologgal is! Undorító, azért pofátlanul drága a parkolás, a nagy büdös semmiért ennyi pénzt kiadni nem lehet, a tömegközlekedés pedig ezen a színvonalon és áron szintén nem lehet alternatíva. Én teljesen megértem a rokkantkártyával parkolókat és 100%-ig mellettük vagyok! Egyedül az autósokra irígykedő panelprolik jajgatnak ilyen téma miatt...

Mikus 2008.08.21. 21:05:56

Tulajdonképpen melyik európai városban van joga a polgárnak a háza előtt parkolni? Konkrétan a bázeli ismerősünknek a házától bő 500 méterre van a legközelebbi nem fizető parkoló (ja, fizető sincs közelebb), ahol leállhat. De nem, itt Budapesten a lépcsőház bejárata elé kell állni a lakóknak. Meg a butikba is másodiknak parkolva kell besétálni... mert csak 1 perc.
Azt kellene tudomásul venni, hogy az ő 1 perce egy egész utcában feltorlódó sok-sok ember 1 percét veszi el. Vicces igen az 1 perc, de ez hihetetlen önzés. Mint ahogy az egész közlekedés. Mindenki tud érveket a szabálytalankodása mellé.
Távolabb kéne látni a Centrumnál, annak idején nem lehetett gyalog közlekedni a városban, mert az utcasarkokon 3 autó állta el a járdát. És ez nem volt olyan régen. A parkolódíjas övezet nem adó, hanem a forgalom szabályozása, és lám ha bemegyek a városba elintézni valamit, találok parkolóhelyet.

X 2008.08.21. 21:11:33

" ... 2008.08.21. 21:04:54"

Tévedsz fiam. Jó sokat bedobálok a gépekbe, hacsak nem parkolóházban írják a többihez..., mert nem leszek bűnöző szaros pár forintért, tudod. jaja, panelproli, hehe :DDDD

X 2008.08.21. 21:12:45

"A parkolódíjas övezet nem adó, hanem a forgalom szabályozása, és lám ha bemegyek a városba elintézni valamit, találok parkolóhelyet."

PONTOSAN. De csak addig, amig nincs sok kivétel, aki nem fizet... Utána viszont fizetsz a semmiért és ez a baj :(

szalmaegér 2008.08.21. 21:15:21

x
Tudod mit?
Legyek bűnöző. Remélem ezzel a tettemmel én leszek a legnagyobb ebben a városban.
Te meg dobálj, te igazság bajnoka.

Káposztakukac 2008.08.21. 21:21:01

parkolás budapesten: kb.240 ft/óra

parkolás münchenben, németország egyik leggazdagabb városában, annak is egyik legbelsőbb részében: 230 ft/óra. jah, és nem valami kft. szedi a pénzt.

több parkoló is van a belvárosban, kerékbilincs ismeretlen fogalom, tilosban parkolásért max 30 euró jár (vs. 30 ezer nálunk) majdnem minden családnak van 1, inkább 2 autója, nem ritka, hogy több is. mégsincs sose dugó. még reggel se. hogy miért? mert van kurva jó tömegközlekedés, vannak p+r parkolók a hévek, metrók vonalán, stb. nálunk mint spóroltak ki elsőként az m4-esből? budapest úgy szar ahogy van, városvezetés, kerületi kiskirályok, emberek mentalitása mindenhol.

trewq 2008.08.21. 21:30:02

Kukac: azt kihagytad, hogy a tilosban parkoló autót secperc alatt elszállítják.
Az m4 pont amiatt szar, mert nincs hely mellette pr parkolóknak. Parkolót az elővárosokba építsenek a vasúti megállók mellett.

Claude Mastermann 2008.08.21. 21:32:39

X

Tudod, sokan fizetnének a parkolásért, ha az nem egy kis kft. vezetőit gyarapítaná. Ezt az egész centrumos brigádot fel kellene számolni, és behinteni sóval. Csak éppen ehhez nem ilyen velejéig korrupt politikusok kellenének...

Zeze 2008.08.21. 21:42:13

Az egy dolog hogy a Centrum miféle cég, az meg egy másik, hogy a roki kártyás ganék micsoda buzeránsok. Elég végigmenni bármelyik belvárosi utcán, 10-ből legalább 6-7 kocsin roki kártya virít, általában böszme nagy batáruk, terepjárók, 10+ millás Audik, BMW-k és sorolhatnám.

1. alkalommal 50e büntetés, 2. alkalommal 300e Ft büntetés, 3. alkalommal kézlevágás. Hamar rend lenne itt...

E 2008.08.21. 21:47:44

Szerintem az használja a rokkantkártyát, aki éppen mozgássérültet szállít vagy maga az. Ugyanis erre lett kitalálva. Ha valaki nem akar fizetni a Centrumnak, arra is ki lehet találni egy kártyát (lehet rajta mondjuk egy fityisz), esetleg nem veszik figyelembe.
És igenis engem idegesít, hogy a rokkantkártyások fele 10 milla alatti kocsiba nem ül bele - vagy urambocsá nem is lennének jogosultak?
Azért tartunk itt, mert szar emberek vezetik az országot, de náluk csak mink, kisemberek vagyunk szarabbak, mert mindent jobban tudunk.

trewq 2008.08.21. 21:49:28

tényleg érdekes, hogy a 10 milliós kocsi tulajának nincs napi 2 e ft-ja parkolásra. Amikor a kocsi érékvesztése 2 m évente, a fogyasztása meg 15-20 l városban. De parkolni már nincs pénze.

fffuckk 2008.08.21. 21:50:09

pl. előre bejelentett közút ellenőrzés meg az antsz ilyen meg olyan akciója meg szezonális istenfasza LOL

mintha a bűnözők tolvajok átverők szezonálisan dolgoznának
agyam elszál ami ebben a országban és ez még csak a jéghegy csúcsa
ma is másik blogon M6-os visszáságok stb

Ferike 2008.08.21. 21:50:20

x: "semmilyen parkolási gond nem lenne itt, ha kiszűrnék az ingyenélő közokirathamisító vagy közokirattal visszaélőket, ugyanis ez mind BŰNCSELEKMÉNY, tehát mind bűnöző... "

Ha mindenki bűnöző, aki bűncselekményt követ el, akkor ebben az országban szinte mindenki bűnöző. Ja igen, ha mindenkit lecsuknának az országban, akkor tényleg nem lenne parkolási gond.

x: "ott dolgoznak és ingyenélők"

Az ingyenélők nem azért ingyenélők mert nem dolgoznak? Nem értem az okfejtésed, de öszintén szólva túlságosan nem is érdekel...

Claude Mastermann 2008.08.21. 21:50:55

Azon azért ne lépjünk túl ilyen nagyvonalúan, hogy miféle cég ez a centrum. Akkor is simán megbüntetnek, ha történetesen van érvényes jegyed. Ezeknek te szívesen fizetsz?
És mint már mondtam, én is használtam korábban roki kártyát... És nincs böszme terepjáróm, csak egy opelem. De nem mintha magyarázkodnom kéne neked.

Dr Kangörény 2008.08.21. 21:59:30

Kapjátok be, azért mert ti nem autóztok, szopjanak az autósok? Baszki, ha nekem 1 órás dolgom van, akkor 1 órát parkolok, ha 8-10 órás, akkor annyit. Aki nem ezt gondolja, az húgyagyú. Tehát a forgalomszervezési indok a díjbeszedésre egyszerűen faszság. Aki rokkantkártyát jogtalanul használva nem rokkanthelyet foglal el, azzal nincs semmi gond.

Egyébként, bassza meg a kutya, ha téged kirabolnak, a rendőrség nem erőlködik, hogy megfogja a tettest, egy ilyen maffia érdekében meg kampányszerűen eljár.

Én egyébként ma tettem büntetőfeljelentést a centrum nevű maffia ellen.

valaki 2008.08.21. 22:08:14

és mi a helyzet a szolgálltató iparosokkal akik nap mint nap a belvárosvan parkolni kénytelenek, nem egy esetben több száz méterre a kényszű munkavégzés helyétől?én speciál 2-3 autóval látom el ezt a feladatot, óhatatlan hogy valamelyik kocsi túlparkol, és erre jön a büntetés...miért nem válthatok ki egy átalány kártyát? és nem kellene rohangálni 2 óránként tömködni a "tamagocsit" hizlalva az éppen aktuális parkoló kft-tilletve annak tulajdonosait...na jelenleg ez az átalány kártya a rokikártya nálam kényszerű okokból...meg tunám fizetni az évi 100-200 000 Ft.-os parkolókártyát.

wagabound 2008.08.21. 22:10:17

Kövezzetek meg, de szvsz a rendőrségnek semmi köze a rokkantkártyához. Az ugyanis nem a gépjárműhöz szigorúan hozzátartozó okmány, hanem az ingyenes parkoláshoz szükséges igazolás. Számonkérni, a hamisítást büntetni annak van joga, aki az igazit kiállította, vagy akinek a parkolási területén jogtalanul használják.

Nehogy már minden szarsággal a rendőrségnek kelljen foglalkoznia. Lenne saját hatáskötbe tartozó dolguk éppen elég (gyorshajtók, menet közben mobilozók, vészvillogóval forgalmat feltartók kiszűrése és kemény büntetése, stb.) de még azt se csinálják...

Mikus 2008.08.21. 22:19:49

Ezt szeretem a legjobban, hogy mindenki szivesen fizetne a parkolásért, ha nem ezeknek a zsebébe menne, szivesen fizetnénk adót, ha nem a Gyurcsánynak kéne...
Kifogások állandóan, meg a "majd ha ez+az"...
Legyen jó a tömegközlekedés, de nehogymá a buszsávba ne lehessen közlekedni és feltartani a buszt, meg a villamost.
Igen, és valóban ha a rendőrség és! a néptömegek nem tolerálnák a szabálytalankodókat, akkor lassan talán rend is lehet. De ha az a reakció mindenre, hogy majd akkor ha... persze majd akkor ujabb kifogást találunk, hogy épp miért nem vonatkozik ránk a szabály.
Ebben az országban mindenki baromi okos és tudja hogy az ami van, miért nem jó. Hogy ott miért ne lehetne visszakanyarodni, miért ne lehetne megállni, stb.
Budapest adottságai szarok, ezt is tudomásul kell venni, szűkek az utcák, sok a lakó, kevés a parkoló az utcákban, baromi nagy az átmenő forgalom. Sok más nagyváros is küzd hasonló gondokkal, Londonban lesz? (van) behajtási dij a Belvárosba.
Pl. azt hiszem a Rákóczi utat leszűkiteném oldalanként 1 autós + 1 buszsávra és kiszélesíteném a járdát.
Igen, le kell csökkenteni a forgalmat a városban.
Amúgy meg tényleg dühitő a rendőrség tehetetlensége, hogy a témánál maradjunk.

Mikus 2008.08.21. 22:21:17

Ja, én is szolgáltatok és telefonhivással parkolok, ha lejár, jön az SMS és ujraindítom a parkolást. Mi ebben a mágia?

X 2008.08.21. 22:38:05

"Baszki, ha nekem 1 órás dolgom van, akkor 1 órát parkolok, ha 8-10 órás, akkor annyit"

Igen. OK. De rajtad kívül sokan nem parkolnának napi 8-10 órát a munkahelyük előtt, ha tényleg fizetniük kellene érte, nem lehetne elcsalni valahogyan. És itt bejönne a forgalomszervezési/szabályozási szerepe a fizetőparkolásnak, ami megéri a pénzt.

Példa: csóró műkörmös macák és társai V.kerület. egész nap itt áll két kocsi rokikártyával. Hát aligha állna itt, ha napi 300x8, havi 40-50e Ft-jába kerülne. Tessék, már 2 kocsival kevesebb. De neki rokikártyája van. Folytassam?!...

sdf 2008.08.21. 22:42:49

wagabund: a parkolókártyával való visszaélés bűncselekmény, ergo a rendőrség üldözi.
A parkolódíj nemcsak forgalomszervezési célokat szolgál, hanem azt, hogy több legyen a szabad parkolóhely. Ha fizetni kell, kevesebben parkolnak ott, ha nem muszály (értsd: bkv-val vagy biciklivel is tudnának oda közlekedni). Ha a díjfizetés ellenére sincs szabad parkolóhely, akkor a díjemelés megoldás lehet.

akárki 2008.08.21. 22:48:34

Néhány gondolatot szeretnék hozzátenni, ami talán árnyalhatja a képet.

A belvárosban dolgozom, kiemelt fizetős övezetben. Egész nap tárgyalásaim, értekezleteim vannak, sokszor egymástól távoli városrészekben is, és egyszerűen muszáj vagyok autót használni, mivel tömegközlekedéssel mindenhonnan elkésnék, az egyszerűen felejtő.

Egy kerek évig jártam le tömködni azt a rohadt automatát. Váltópénzt senki nem ad, utána vettem kártyákat (már ahol a gép befogadta…), és egy tízezres kártya tartott kb. 3, max. négy napig.

Na most, még azt a lehetőséget sem adják meg nekem, hogy mondjuk egy egész napra kifizessem a parkolási díjat, ez milyen már!!!!?? 2 óránként rohangálhattam le pénzt dobálni, ami ugye sokszor nem is megoldható, mert egy értekezletről nem lehet csak úgy elrohanni, meg vissza.

Mivel nem szép dolog mozgássérült kártyával járni annak, aki nem jogosult, heteket töltöttem el azzal, hogy miként tudnék kiváltani egy éves bérletet a munkahelyem közelébe. Hát nem sikerült, nem lehet! NINCS! Baromira nem érdekelt volna, ha 100-150 ezer forint egy éves bérlet, kifizettem volna becsülettel. Nem a pénzről volt szó tehát, hogy ne tudnám kifizetni, akármennyibe is kerül. Becsületes akartam lenni, csakhogy… Nincs ilyen lehetőség! Hallott már ilyet a világ? És mint tudjuk, a parkolóőr az egyetlen intézmény ebben az országban, aki MINDIG halálpontosan érkezik, nem érdekes, hogy aznap négyszer időben váltottam meg a jegyet, rohangáltam le mint a hülye egész nap le-fel, ha ötödszörre véletlen késtem 3 percet, akkor tuti, hogy a mikuláscsomag már ott figyelt a szélvédőn…!

Na ebből lett totálisan elegem! Nem volt más megoldás, mint amit mindenképpen szerettem volna elkerülni, hirtelen megrokkantam, lett kártyám. Vagyok persze továbbra is annyira gerinces, hogy sosem állok rokkant helyre, még akkor sem, ha emiatt csak 10 utcával arrébb tudok megállni. De igazán mocskos dolognak tartom azt, hogy miközben szerettem volna tisztességes úton járni és megfizetni a díjat ezért az úgynevezett „szolgáltatásért”, nem volt rá jogszerű lehetőségem!

Ezek után a legkevésbé sem érdekel a dolog! A lelkiismeretemnek elég, hogy sosem állok kijelölt rokkant parkolóhelyre, a többi pedig marja inkább a szemét pénzéhes korrupt városvezetést, meg a Centrumot.

Szóval csak azt szerettem volna mondani, hogy az éremnek két oldala van, és higgyétek el, nem csak olyan bunkó gazdag luxusterepjárós köcsögök élnek vissza ezzel, akik csak úgy hobbiból szereznek egy rokkant kártyát, hanem sok-sok olyan ember is (engem is beleértve), akik azért folyamodtak ehhez a – normális világban szégyellnivaló – megoldáshoz, mert a „tisztelt” pénzbehajtó lobbista városvezetés szándékosan nem is hagyott más, törvényes lehetőséget.

Üdv.

X 2008.08.21. 22:48:47

sdf: pontosan. de sajnos, ha sok az ingyenesre jogosult, a rendszer már nem hatékony... és ez itt a gond :S

X 2008.08.21. 22:50:14

Ferike:
""x: "ott dolgoznak és ingyenélők"

Az ingyenélők nem azért ingyenélők mert nem dolgoznak? Nem értem az okfejtésed, de öszintén szólva túlságosan nem is érdekel...""

Nem, azért ingyenélők, mert nem költenek olyanra, amire kellene. Hiába keresek akármennyit és dolgozok, ingyenélő leszek ha belógok mondjuk a strandra vagy a moziba... Erről ennyit.

Bit Rot 2008.08.21. 22:51:43

Nem az a baj, hogy senki se szeret a parkolásért fizetni, pláne nem egy tolvaj cégnek.

Az a baj, hogy páran (a kamu rokkantkártyás luxusautósok) már megint a törvény felett vannak, és nincs semmi következménye!

A paraszt meg csak fizessen, mi?

Tommy 2008.08.21. 22:58:32

Egy fontos dolog nem lett említve eddig: az egyik kereskedelmi csatornán mondta egy jogász fickó, hogy ezzel a rokikártya-ellenőrzéssel az az egyetlen gond, hogy szinte lehetetlen lebuktatni valakit, aki csak egy kicsit is vagány. Ugye 3 eset van: 1.) a rendőr az üres lezárt kocsit látja, nem tudja megállapítani a jogosultságot, lehet, hogy a sofőr tényleg egy rokkant. 2.) A sofőr éppen megállt, és kiteszi a kártyát: ebben az esetben nyugodtan állíthatja, hogy a rokkant hozzátartozójáért JÖTT, mert erre a törvény lehetőséget ad. Ha a rendőr megkérdezi, hogy hol van ez a rokkant, és mikor jön le, akkor a sofőr csak rámutat egy tetszőleges házra, hogy ott van, és MAJD lejön, talán órák múlva. A törvény ugyanis nem korlátozza, hogy a rokkantat szállítók mennyi ideig várakozhatnak a rokkantra. 3.) Rokikártyával parkoló autóba ül be a sofőr és elmenni készül: itt a magyarázat természetesen az, hogy a rokkantat ő szállította ide, és csak azért hagyta el a kocsit, hogy átkísérhesse a járdán. És hogy hol van ez a rokkant? Biztos már felment a lakásba, ha meg nincs ott, akkor átment a nénikéjéhez. Az állítás ELLENKEZŐJÉT a rendőrhatóságnak KELL bizonyítania... :-))

Mikus 2008.08.21. 23:11:21

Ismét parkolás:
Telefonhivással lehet parkolni, miért kellene apróért kotorászni, meg rohangálni?
Vannak parkolók, ahol lehet havibérletet venni a parkoláshoz, sőt megkülönböztetik a nappali és az éjszakai parkolást, mert úgy két ember fizet egy helyért, viszont kevesebbbet.
Ismét egy olyan érv, ami csak kifogás.

dm 2008.08.21. 23:11:35

Nem értem, hogy miért fáj az bárkinek, hogy van akinek lehetősége nyílt arra, hogy megszervezze magának, hogy elkerülje, hogy egy magáncég kasszáját gazdagítsa amikor megáll az autójával. Más lenne a helyzet, ha az önkormányzat jutna pénzhez, ha meg merek állni valahol, bár igazából azzal sem értek egyet. De, hogy a politikai elitből származó maffiózók saját vállalkozásait gyarapítsam, vállalhatatlan. Szerintem csak azoknak fáj a rokikártya, akiknek nincs. És nem az igazságérzetük miatt!

Ferike 2008.08.21. 23:21:32

Egyetértek dm-mel, az emberek írígyek, az bassza a csőrüket, hogy nekik nincs.

somogg 2008.08.21. 23:23:10

Mindig megvan a magyarazat a csalasra :). Itt londonban is nehez parkolni, a tomegkozlekedes a fizetesekhez merten dragabb mint budapesten, es semmivel sem jobb. Mukodik a kerekbilincs es az elszallitas is, a kozokirat hamisitasert pedig borton jar. Ha minden rosszra a szabalyok kikerulese a valasz, magyarorszag orokre egy mukodeskeptelen csod marad, hiszen ezert az. Meg kene tanulni hasznalni a demokraciat (vagy lelepni:) ), es a torveny adta lehetosegeket felhasznalva elzavarni ezt a sopredek politikai elitet.

Ferike 2008.08.21. 23:25:38

Az pedig, hogy egy BMW-n vagy egy Audin vagy akármilyen 10 millás kocsin van rokkant kártya az nem jelenti azt, hogy kamu. Miért ne lehetne egy ilyen kocsinak rokkant tulaja vagy vezetője. Nem minden mozgássérült Trabantos!

sdf 2008.08.21. 23:33:49

Akik irigységről beszélnek: ki lehet irigy olyanokra, akiknek nem futja parkolódíjra.

Ferike: itt többen beszéltek arról, hogy drága a parkolás, mégis a fizető helyeken a rokkantkocsik átlagára magasabb mint a nemrokkanaktaké.

A 2 órás parkolási korlátot tényleg eltörölhetnék, mert jelenleg nincs értelme.
Vagy vezessenek be behajtási díjat.

Mikus 2008.08.21. 23:41:54

Londonban már sikerült elzavarni a söpredék elitet és olcsóbb lett a parkolás?
Ezt nem értem...
Vagy ott az emberek tudomásul veszik, hogy az ő érdekükben történik?
Az a baj, hogy a rokkantkártyáról vitatkozni kell, ahelyett hogy evidens lenne, hogy NEM használunk innen-onnan szerzett rokkantkártyát és NEM parkolunk mozgássérült helyre.
Amig ez nem változik, kár tépni a szánkat.

Ferike 2008.08.21. 23:51:51

sdf: itt nem arról van szó, hogy futja vagy nem futja, hanem arról, hogy senki nem fizet szívesen a parkolási maffiának úgy, hogy cserébe semmilyen szolgáltatást nem nyújtanak.

Mitől lesz az jobb - a parkolási maffián kívül - bárkinek, ha egy kamu vagy nem kamu rokkant a kártya helyett parkolójegyet tesz ki? Semmitől!!! Pont ezért csak az írígység beszél sokakból.

somogg 2008.08.21. 23:59:40

Mikus,
arrol irtam, hogy kb ugyanaz a helyzet a ket varosban (tehat nem kene ilyen intenziven sirni), itt megsem a szabalyokat jatszak ki az emberek, hanem a szavazataikkal fejezik ki ha elegedetlenek (pl. az onkormanyzattal a parkolasi dij miatt).

sdf 2008.08.22. 00:00:13

Egy 2x5 m-es helyet használhatsz cserébe. Vagy szerinted ha bérelsz egy lakást azért sem fizetsz, mert nem kapsz szolgáltatást.
A centrum tényleg egy lenyúlós banda, de itt arról van szó, hogy egyesek hamis okiarttal parkolnak. Következő alkalommál már a rendszám is hamis lesz?

Ferike 2008.08.22. 00:10:25

"Egy 2x5 m-es helyet használhatsz cserébe. Vagy szerinted ha bérelsz egy lakást azért sem fizetsz, mert nem kapsz szolgáltatást."

Ez egy teljesen értelmetlen hasonlat, ugyanis az utca az közterület, aminek az lenne a funkciója, hogy mindenki ingyen használhassa, elvégre a mi adónkból épült.

Ennyi erővel akkor már a gyalogosoktól is lehetne járdadíjat szedni ha ki akarnak menni az utcára.

Perillustris 2008.08.22. 00:42:03

"a saját házunk előtt nem állhatok az ide bejelentett és itt súlyadózott"

Milyen összegű az éves teljesítményadód?

Assasin 2008.08.22. 00:50:33

1: nekem van ilyen kártyám, és jogosan, de ez mindegy is, a kérdésem, azért mert rokkant vagyok, ugye még lehet audi-m, vagy bmw-m??? vagy ekkor csak skodát trabantot vehetek????

2:a közterület a mienk, az állampolgároké az országé, a MIENK, nem? mért egy köcsög cégnek fizetünk, mért nem a polgármesteri hivatal szedi a lét? és adna munkát sok sok embernek??? és a pénzt, fejlesztésre, meg parkolokra, meg tisztaságra lehetne költeni!!!

Káposztakukac 2008.08.22. 00:56:38

a fizetős parkolás semmivel, de tényleg semmivel nem csökkentette a belvárosi autók számát. aki megengedheti magának az autózást, az ezentúl is autózik-és parkol. a többség nem engedheti meg magának egy autó fenntartását, így felesleges parkolódíjakról veszekedni esetükben. a gond az, hogy budapesten nincsen alternatíva az autóra. biciklis infrastruktúra alulfejlett, kvázi nem létező. tömegközlekedés meg egész egyszerűen undorító. komolyan üljek le egy 600 eurós öltönyben az összehugyozott buszülésekre ha irodába megyek? komolyan nekem kelljen megküzdenem a csövesekkel meg aluljáróban árusító cigányasszonyokkal? tényleg szívjam az undorító, ápolatlan, büdös parasztok testszagát a túlzsúfolt combinoban? na ne már... majd ha nyugati szintű tömegközlekedési infrastruktúra lesz pesten, na majd akkor átszállok bkv-ra. mondom ezt úgy, hogy kvázi minden nagy nyugati országban, ahol hosszabb ideig megfordultam, a városba 95%-ban csak tömegközlekedéssel mentem.

jah és aki szerint a fizetős parkolásnak forgalomszabályozó funkciója van: aha, azért kell már újpesten is fizetni, a semmi kellős közepén. azért gondolkoznak már óbudán is a fizetős parkolás bevezetésén. óbudán, értitek??? lehúzás az egész...

sdf 2008.08.22. 01:08:43

Ferike: azzal, hogy parkolsz, más embereket szorítasz ki ennek lehetőségéből. Ha 1000 helyen 2000 autós akar parkolni, hogy választod ki, hogy kinek jut hely?

Újpesten gondolom a városközpont fizetős, ahol alig van szabad hely.

Ha mindenki, aki az 5. kerületben dolgozik kocsival járna, akkor a kerület teljes területe sem lenne elég a parkolás céljára

Káposztakukac 2008.08.22. 01:17:42

nézd meg lécci, hogy újpesten hol kell fizetni...
az 5.kerületbe meg csak az nem jár kocsival, akinek nincsen.

pakesz 2008.08.22. 01:19:57

milyen ertelem sugarzik nehany emberrol

X -nek abban igaza van a forgalomszervezesben...
a sok okostojas probalt mar valoban parkolohelyet keresni? en csinaltam kulfoldon nyaralohelyen, amikor ratalaltam a fizetos parkolohelyre a seggemet csapdostam a foldhoz...
igenis, ami ingyer van azt szarba sem veszi az ember(az osszes europai is!!!) ha fizetni kell erte, akkor valami oknal fogva esszerusodik a felhasznalas

a Centrumos cucc meg olyan, hogy ellopom az aruhazbol az iPhone klont, mivel az is lopott az Apple-tol, mi az hogy en fizessek is meg erte???
logikus nem???

pakesz 2008.08.22. 01:25:07

Ujpesten a sok agglomeracios miatt kell fizetni, akik P+R parkolokent hasznaljak a helyet...
gyakorlatilag az ujpestiek elol elveve a helyet, akik piacra mennenek...(azaz 1 agglomeracios 5-10 ujpestitol veszi el a parkolohelyet!!!, hiszen piacra nem egesz nara mennek)

az elozoekben mar kifejtettem, ez a tipikus eset, ami ingyer van az ket kezzel azonnal mindent...

ez a forgalomszervezesi resze, hogy megszervezzek a parkolast elvegre nincsen mas egyszeru eszkoz ra

Sturm 2008.08.22. 01:55:49

Annyira, de annyira picsán kéne rugdosni valakit.

Terapeuta 2008.08.22. 04:49:28

Assasin 2008.08.22. 00:50:33

Ferike 2008.08.21. 23:51:51

Na ennek fussatok neki mégegyszer. Vagy szerezzetek nekem egy húszmillás kocsit...gyorsan számoljátok ki mennyibe kerül egy ilyet csak nézegetni egy garázsban...rokkantnak...javaslom utánajárni az értelmező kéziszótárban, hogy mit jelent ez a szó...

Terapeuta 2008.08.22. 05:00:37

Peszer nem kizárt, hogy bmw-m legyen, de hogy majd minden második-harmadik húszmillás kocsin van kártya, na az a fájdalmas...szvsz erről szól a post

Dzsoki 2008.08.22. 06:20:15

A rendőrség feladata nem a közrend fenntartása, vagy az állampolgárok védelme.

Magyarországon a rendőrség feladata a bűnözési statisztikák javítása. A statisztikák alapján nálunk harmadannyi bűncselekmény van mint Bécsben. Tehát minden rendben van, nem kell reklamálni a Magyar európa legjobb rendőrsége, legalábbis a statisztikák alapján.

Nagy István 2008.08.22. 06:43:23

Elvi kérdés hogy jogtalanul hamis rokkant kártyát használ valaki... (megelőlegezi magának a jövőt...előbb-utóbb...)

tatamin · http://www.tatamin.hu 2008.08.22. 07:33:54

Magyarországon az egész parkolási rendszer rossz, mert nem közlekedési, hanem bevétel szempontú,de még ez is paradox. Most voltam egy fürdőhelyen, ahol szintén pénzbedobálós rendszer van és rendőrnek öltözött sisereharadak lesik a bolettát, képzelhetitek mikor fog odamenni az idegen. A szentendrei szabadtéri múzeum mellett például a mező egy részét kikkiáltották parkolónak és szedik a zsét, ugyanez a budakeszi vadasparknál és még sorolhatnánk...

manes 2008.08.22. 07:44:33

Az,hogy bennt a városban beáll rokkant helyre az "álrokkant" még érthetö hiszen kevés a hely,de a bevásárlóközpontokban viszont van böven,oszt mégis oda áll.ott nem hivatkozhat a helyhiányra.

pécsi_kisokos 2008.08.22. 07:54:52

Pécs: itt is hasonló problémák vannak, mint
Bp-en.

A rendőrség alkalmi razziákat tart ugyan
az álrokikártyások ellen, de ennek a híre futótűzként elterjed ebben a pici falucskában, így a ilyenkor az álrokkantak otthon/parkolóhelyen hagyják a kocsit v. kivételesen fizetnek.

Itt is egy magáncég, egy pesti kft szedi a parkolási sarcot, a városnak vmi miatt nem érné meg magának intéznie.

Konkrét példa a visszaélésre:
ismerősöm naponta jár munkába az apja rokikártyájával, mialatt a kártya jogos tulajdonosa otthon ül v. éppen horgászik valahol. Napi nyolc órát foglalja el a parkolóhelyet a fizető autósok elől. Igaz, a belvárosi parkolóbérlet félhavi autórészletének megfelelő összegbe kerülne az illetőnek. Egyébként busszal 10 perces távolságról van szó a lakása és a munkahelye között.

OFF A fenti példában a rokikártya tulajdonosa valójában csak szimuláns álrokkant, a munka (nem a munkanélküliség) elől menekült el még 1980-ban. Azóta felkúszott a járadéka havi 250 000-re. Ebből futná a pici lányának parkolóbérletre... OFF

Atesz 2008.08.22. 07:57:53

A BKV EU-s szinten (fizetésen) is kifejezetten drága (270/jegy,mindez átszállásonként és nem óránként),mindazonáltal szutykosak,büdösek,zajosak a járműveik.Saját autó után fizetsz:regadót,áfát,súlyadót,jövedéki adót és arra áfát... szerintem dögöljenek éhen a maffiózó parkolási társaságok,járjon rokikártyával aki csak tud!

Zeze 2008.08.22. 08:25:13

Ferike 2008.08.21. 23:25:38

drágám, azt ugye te sem gondolod komolyan, hogy Magyarországon van annyi kőgazdag rokkant, amennyi akár csak 1 Bp-i belvárosi utcában áll.
Ezt az álnaív kijelentést, miszerint azért mert 10+ millás az autó, miért ne lehetne rokkant - ezt hagyjuk már bazdmeg. Persze lehetne, de a valóság az hogy:

- vagy nem rokkant
- vagy félmillióért leszázalékoltatta magát és úgy rokkant (ergo nem rokkant)

Magyarországon élek 40+ éve bazdmeg, ilyen maszlagot én már nem eszek meg, tudom mi van itt.

Moli 2008.08.22. 08:27:26

Szlovákiában elcsodálkoztam: NINCS FIZETŐS PARKOLÓ! Legalábbis nem találtam sehol, amerre jártam. Ahol volt, ott eltüntették a táblákat... :-D Ott tudnak valamit! Ha autót olcsóbban akarsz venni, üzemben tartani, szlovák rendszám... Hmm. Sokkal kevesebb lenyúlásokat csinálnak ott, mint nálunk, és az eredménye: a magyarok is inkább oda adóznak, és nem csökken, hanem nő az országuk bevétele.. nálunk meg nyávognak, hogy mennyi pénztől esnek el. Kit érdekel? Ez itt nem Eu. Leelőzött Szlovákia, Románia, csak mi nem jutunk sehova.. Eddig elitéltem a rokikártyásokat.. Ma már csak szimplán irigylem. Mármint, akiknek kamukártyájuk van.. :-D Mindenkinek rokikártyát, aki nem tartozik a felső tízezerhez.. alanyi jogon.. :-D És az ország elhagyásán is töröm a fejem.. Hála az adórendszerünknek. :-D

antimacika 2008.08.22. 08:30:42

Persze, lehet hivatkozni mindenre, hogy ki miért nem fizet.
Alapban kizárólag a belvárosban lehetne/szabadna parkolódíjat szedni, nem a XIII. szennykerület külső részén. Mivel a parkolási díj kizárólag magánemberek zsebénk tömködését szolgálja ma budapesten, és semmiféle szolgáltatást nem kapok érte.
Talán a parkolómaffiák házatáján kellene körülnézni a rend éber őreinek, utána azokat qrogatni, akik ezt az eszeveszett, értelmetlen, és védelmi pénzt szedő rendszert kikerülik a maguk módján.
Ha a külvárosban is pénzt szednek a semmiért, akkor az autósnak is joga van megtenni mindent azért, hogy ne fizessen.

Bit Rot 2008.08.22. 08:30:59

@Tommy:
"Egy fontos dolog nem lett említve eddig: az egyik kereskedelmi csatornán mondta egy jogász fickó, hogy ezzel a rokikártya-ellenőrzéssel az az egyetlen gond, hogy szinte lehetetlen lebuktatni valakit, aki csak egy kicsit is vagány."

Aha, tehát ha vagányan bűnözünk (mert ugye az okirattal való visszaélés: bűncselekmény), akkor fasza gyerekek vagyunk!

"Ugye 3 eset van: 1.) a rendőr az üres lezárt kocsit látja, nem tudja megállapítani a jogosultságot, lehet, hogy a sofőr tényleg egy rokkant."

Ez a legritkább, de a legbiztonságosabb. Ha az orvos van lefizetve, nincs mit tenni.

"2.) A sofőr éppen megállt, és kiteszi a kártyát: ebben az esetben nyugodtan állíthatja, hogy a rokkant hozzátartozójáért JÖTT, mert erre a törvény lehetőséget ad. Ha a rendőr megkérdezi, hogy hol van ez a rokkant, és mikor jön le, akkor a sofőr csak rámutat egy tetszőleges házra, hogy ott van, és MAJD lejön, talán órák múlva. A törvény ugyanis nem korlátozza, hogy a rokkantat szállítók mennyi ideig várakozhatnak a rokkantra."

Erre csak annyi kell mondania a rendőrnek, hogy: jó, akkor várjuk meg együtt!

"3.) Rokikártyával parkoló autóba ül be a sofőr és elmenni készül: itt a magyarázat természetesen az, hogy a rokkantat ő szállította ide, és csak azért hagyta el a kocsit, hogy átkísérhesse a járdán. És hogy hol van ez a rokkant? Biztos már felment a lakásba, ha meg nincs ott, akkor átment a nénikéjéhez."

Egyszerű. A rendőrök párban járnak. Az egyik felmegy a megadott lakáshoz. Ha kamu, az hamar kiderül. Ha hazudik aki ott lakik, az a hatóság félrevezetése bűncselekményben, komoly dolog!
Átment a nénikéjéhez? Egyrészt messze valószínűleg nem ment a rokkant, azaz nem életszerű, hogy átautózza a fél várost, majd utána megtáltosodva gyalog menjen további fél várost.
Másrészt ott a térfigyelő kamera felvétele is, amin az látszik majd, hogy nem volt semmilyen rokkant az autóban!

Harmadrészt azt hogyan magyarázza ki az autós, amikor egy másik járől becsönget a nénikéjéhez (az állandó lakcímén) és a nénike otthon van, nem pedig ott ahol az autós?

Nzoltan 2008.08.22. 08:41:15

A nemfizetés és a rokkantkártyával való visszaélés nem ugyanaz! Tegyünk különbséget a kettő között!

canismerga 2008.08.22. 09:05:17

Javasolnám a 600 "ajrós" öltönyös uraknak a taxit. Bármelyik társaság nagy örömmel áll rendelkezésre, ha taxicsekkel jársz kb. 20%-al olcsóbb olyan autót kapsz, amilyet akarsz, a kapu elé áll, ahonnan felhős homlokkal kilibbensz és elvisz a következő tárgyalásra. A csekket leírhatod az adódból, mint költséget, nem foglalsz el egy helyet sem, nem kell csalnod, vagy idegeskedned, hogy mikuláscsomagot kapsz.
Ha kiszámolná egy ilyen úr is, hogy egy A8 árából meddig taxizhat, de csak az éves amortizációból lehet, hogy üresebb lenne a Belváros.
Mondjuk a rokikártya legalább akkora státusszimbólum ma, mint az A8-as.
Szarjak-e sünt?

cometneni 2008.08.22. 09:05:23

Káposztakukac! a 600eurós öltönyödet a munkahelyeden is le tudnád cserélni... és máris nem a bkvt kéne szidni,h retkes.

totya 2008.08.22. 09:09:41

terepjarom van a belvarosban. fizetek a parkolasert ha moccanok, egyebkent parkolohazban all. nincsen rokikartyam (szerencsere nem jar nekem, es nem is okirathamisitok). centrummal, parkolassal nem ertek egyet. sok idot toltok londonban, ott hamar megtanulja az ember hogy nem erdemes baszakodni ezzel, kurvahirtelen kurvadraga tud lenni a dolog. a kepviselomnek 3 havonta kuldok emailt hogy elegedetlen vagyok a parkolasi rendszerrel, ennyit tudok legalisan tenni.
kerdem en a bunozoket, ti probaltatok valamit tenni a jelenlegi feltetelek ellen? mert az hogy kihuzom magam alola, utana pedig szarok bele az egy eleg civillizalatlan hozzaallas, ami semmivel nem viszi elorebb a dolgokat. az hogy nektek par rugoval tobb marad a zsebetekben, alapvetoen nem erdekel. az hogy leszarjatok a kozosseget, na az mar igen.

Dubito 2008.08.22. 09:21:29

Minden civilizált nagyvárosban fizetni kell a parkolásért, akár jó a tömegközlekedés, akár nem. Afrikában nem kell.

Azért elég szomorú, hogy milyen sokan vallják azt a megközelítést, hogy ha túl drágának tartom a zsömlét és/vagy nincs elég pénzem rá, az feljogosít arra, hogy ellopjam...

Káposztakukac 2008.08.22. 09:46:47

cometneni: persze, meg en öltözzek at, mert a bkv nem kepes tisztan tartani a jarmüveit. aha, tipikus magyar hozzaallas, ahelyett hogy esetleg a kivalto okon valtoztatnank. biztos, hogy nem a bkv-nak dolgozol?

canismerga: a cegautom havi lizingdijat is elszamolom költsegkent. söt, mivel nemet rendszamu meg olcsobban is kijövök, mintha magyarorszagon lizingelnem:)

canismerga 2008.08.22. 09:49:45

Kákukac, okos vagy ülj előre!:o))
MEGVAN AZ ELSŐ ARANYÉREM!!!!
süti beállítások módosítása