Mi ez itt?

Találkozás a rendőri munkával: a korrupcióval, trehánysággal, nemtörődömséggel. Veled is szemetek voltak? Lehúztak? Átvertek? Küldd el történetedet: zsarufikak@index.hu

Bigyók

Utolsó kommentek

  • dRuparc: blog.hu/user/78633/tab/msg (2011.10.26. 09:55) Pénzbírság minden áron!
  • 2525: Nekem az a problémám van két kiskoru gyermekem ma meg fenyegetek hogy meg leszek verve a ugy hogy ... (2010.07.04. 16:50) Segélyhívó
  • hasas1010: Néhány rossz gyerek kitördelt néhány fa csemetét a szomszédunkba .Mire 5 rendör Mikor a szülök nem... (2010.06.03. 18:21) Fenyít a rendőr
  • Beton Botond (törölt): Rohadt gecik: index.hu/kultur/pol/2010/03/02/ertelmetlen_rendorsegi_razziak_evi_tobb_tizmillioert/ (2010.03.02. 13:05) Fenyít a rendőr
  • zsoloegy: Sziasztok! Igazából azért írok ide, mert egy kicsit bosszús vagyok.Nem azért mert bemértek, hanem ... (2010.02.06. 17:43) Társaság a rendőri visszaélések és szabálytalanságok ellen
  • Szamyla: Szerintem senkinek semmi köze ahhoz hogy ki,mit csinál(t) külföldön vagy akárhol...!!!Nem csak a c... (2009.10.28. 10:59) Móri vigasság
  • wariant: Nagyon sok dolgot tudnék írni árról ki mennyire törvénytisztelő. Még mindig többre tartok egy rend... (2009.10.23. 10:41) Móri vigasság
  • Lb (törölt): Jó,ez a te véleményed.Tiszteletben tartom.Viszont az enyém merőben más.Engem világéletemben úgy ne... (2009.10.18. 10:20) Móri vigasság
  • Szamyla: Képzeld én elhiszem mert tudom hogy milyen szemetek a magyar rendőrök,és ismerem H.Gézát és R.Ildi... (2009.10.17. 16:34) Móri vigasság
  • Lb (törölt): Ja,ez még kimaradt: "Nehogy már a nyúl vigye a vadászpuskát....!" (2009.10.17. 11:22) Móri vigasság
  • Utolsó 20

Véletlen

2008.06.12. 16:14 :: Fikázó

Persze, tudom, mindenki hibázhat. Van úgy, hogy azt mondják a boltban, "30 lett, maradhat?", vagy többet számol a pincér, esetleg rosszul ad vissza - szóval hibázhatunk sokszor - van, amit egyszerű korrigálni, van, amit nem annyira.

Itt vannak a kommandósok. Ők a rendőrségen belül azok a vérprofik, akik csapatban dolgoznak, akik soha nem hibáznak, nem hibázhatnak, hiszen életek múlnak rajta. Nagyon megválogatják, ki kerül be közéjük, alapos rostálás után fogadják be. Vagy nem, ki tudja?

Mert ami a minap történt, felveti ezt a kérdést!

A feltételezett elkövetőt körbe fogták a kommandósok amikor autójával elindult a város felé. Az InfoRádió úgy tudja, hogy az egyik bevetési egység az elkövető autója mellett állt meg, azonban az egyik rendőr hirtelen lefékezte az autót, a mellette ülő kommandós pedig véletlenül meghúzta a csőre töltött hangtompítós fegyverét. A lövedék a gyanúsított arcán okozott könnyebb sérüléseket. Az ügyészség még vizsgálja az esetet.
Ez milyen már? Véletlenül elsült. Volt már ilyen, de ott sima gyalog fakabát játszotta a janit, és a társa maradt ott. Itt egy gyanúsított sérült meg. Belefér?

Kíváncsi leszek, marad-e kommandós egyáltalán...de ahogy látom, ez nem is lesz kérdés.

49 komment

Címkék: botrány letartóztatás kommandó

A bejegyzés trackback címe:

https://zsarufika.blog.hu/api/trackback/id/tr43516302

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

donofrio 2008.06.12. 16:31:33

Itt a kommandósok is magyar módra kommandósok!

Zöldfül · http://zoldful.blog.hu 2008.06.12. 19:40:41

Asszem van valami olyan szabály, hogy "Off target - off trigger", azaz ujj csak akkor lehet az elsütőbillentyűn, mikor a célpontra irányul a fegyver, egyébként kinyújtva a sátorvason vagy fölötte... ezt betartva kicsi a valószínűsége a véletlen elsütésnek.

DrTraktoR 2008.06.12. 19:59:43

hát igen, elvileg nem lenne szabad a ravaszon tartani az ujjat. bár azt kissé furcsának tartom, hogy hangtompítós fegyvert említ a hír.

mondjuk az inforádiós oldalon felrakott képek alapján az oldal színvonala igen alacsony.

Vincent Vega 2008.06.12. 20:03:25

-Te! Én pofánlőttem Marvint!
-De minek lőtted pofán, bazdmeg?
-Hát én nem akartam, véletlenül sült el! Biztos ráhajtottál egy bukkanóra...

Skeptical 2008.06.12. 20:14:15

tegyuk hozza, hogy a veletlen fejloves kicsit mas mint mondjuk a veletlen labloves :)

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.06.12. 20:16:08

Hát, az esti híradóban nyakat emlegettek - az biztos, közel volt a feje, akkor is

szomorutojas · http://tojas.blog.hu 2008.06.12. 20:17:55

lehet -e, hogy nem véletlen volt?
a "nem mi vertük meg, leesett a lépcsôn" mintájára

Káposztakukac 2008.06.12. 20:23:25

az hogy szánalmasés tragikus hiba, az vitathatatlan. ugyanakkor a szándékosságot szerintem ki lehet zárni. véletlen fejlövésnél nem könnyű arci sérülésről beszélünk... szerintem amúgy inkább arról lehet szó, hogy elsült a fickó feje közelében lévő pisztoly és a távozó lövedékgázoktól felületi égési sérüléseket szenvedett. minden egyéb esetben halálesetről szólna a hír.

OkoskaTo:rp 2008.06.12. 20:24:38

Nem tudjátok jól. Az elkövető agresszív módon nekiugrott a kommandósnak, és miközben kifejelte volna a kezéből a pisztolyt, a kommandós ujja véletlenül beleakadt a ravaszba.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.06.12. 20:35:52

Volt már a kezetekben Scorpio?

Ha igen, akkor nincs miről beszélni...

Persze akinek nincsenek ismeretei ebben a témakörben, azt nyilván nem is akadályozzák abban, hogy hülyeséget beszéljen...

Fika-fika-fika: enélkül nem élet az élet:-(((

OkoskaTo:rp 2008.06.12. 20:43:57

Satu More: Nyilván teljesen szabályszerű mozgó járművön töltött-kibiztosított fegyveren az elsütőbillentyűre helyezni az ujjat.

szmoker 2008.06.12. 20:45:14

Satu More: a kommandósok nem-e MP5SD-t használnak?
world.guns.ru/smg/smg14-e.htm

kicsiÉN 2008.06.12. 20:48:38

www.origo.hu/i/0702/20070221moribankr10.jpg

a scorpio nem hangtompitos na most erre tegyél 1-et

kicsiÉN 2008.06.12. 20:49:26

nem mind van amelyik AMD-t

Marci 2008.06.12. 20:53:05

Taníts minket, ó nagy Satu More.
Esetleg leírhatnád a véleményed, hogy és mi történhetett.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.06.12. 20:57:50

Okoskatörp:

Mintha azt olvastam volna, hogy akció közben történt a baleset...

Szmoker: nem tudom, de többféle rendszeresített fegyverük volt/van, ezekből szvsz az egyik legkönnyebben elsüthető amit mondtam.

A lényeg nem ezeken van, hanem azon, hogy nyomorult rendőrök bármit csinálnak - persze nem a dicsőségtáblára való ez sem - csak hülyén jöhetnek ki belőle.

Komolyan mondom, hogy undorító ez a hozzáállás a fikázók részéről... Ha jobban tudja, miért nem szerel fel és lesz eminens???

El kellene fogadni, hogy ott is emberek dolgoznak, nem szuper-ügynökök, tehát ugyanolyan gyakran hibázhatnak mint egy tetszőleges más foglalkozású ember.

Én sem vagyok hasra esve a 30-as táblánál trafizó rendőröktől, sem az elsősegélydoboz miatt agonizálóktól, de hogy folyton ez legyen a téma???

Kezd erősen Kacsa magazon fílingje lenni az indexen megjelenő blogoknak, őrület hogy ez a trendi, az értékes tudományos vagy kulturális tartalmakat meg lassan csak szamizdatban lehet megszerezni:-(

cs 2008.06.12. 21:02:11

szerintem olyan fegyver volt a ct-knél, amire éppen volt pénzük: desert, mp5, colt...

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.06.12. 21:03:34

Marci: fikázz csak tovább, a többiek epedve szívják magukba...

Kár bombázni meg szekálni, fingom sincs hogy hogyan dolgoznak, a Scorpio-t egyszer láttam náluk, hallottam hogy elég könnyen elsül, ezért említettem.

Lehetett náluk persze AMD is, meg Uzi is, meg a bánat tudja mi, de ha dugóspuskával lőttek volna, akkor azért folyna fika...

DrTraktoR 2008.06.12. 21:06:21

szmoker: mp5-öst használnak, de nem tudom hogy az sd-ből vettek-e. bár tény, hogy a sima mp5-höz és az amd-hez is létezik hangtompító.

Manyizga (törölt) 2008.06.12. 21:29:32

1, Skorpiót nem használnak. Legfeljebb tömegoszlatáskor, hogy a tömegre tudják fogni utólag a fegyverhasználatot. :-)

2, fegyvert emberre csak akkor fogunk, ha lőni akarunk rá

3, sátorvason belül ujjat csak akkor tartunk, ha éppen célra tartunk/lövünk. Egyébként seggbe/hátba/pofánbasz a lövészetvezető. Esetleg a rendőröket nem meri, ezért nem is tanulták meg...

frunkp 2008.06.12. 21:34:00

Manyizga! 3. ponthoz:
Nocsak,van végre valaki itt,aki már volt lőtéren és nemcsak CS/kaliber magazin addikt? :D

Yeto 2008.06.12. 21:35:33

"véletlenül meghúzta a csőre töltött hangtompítós fegyverét"

Kajak senkinek nem tünt fel, hogy a fekete macska a fegyvert húzta meg? Azt hittem az elsütőbillentyűt kell...

AP (törölt) 2008.06.12. 21:43:24

belefér, ők is emberek

szerencsére

elrugaszkodott 2008.06.12. 21:47:51

A Scorpio géppisztolyok használtan kerültek a kommandóhoz a 80-as évek végén. Hangtompító létezik hozzá, és könnyen elsül. Ma már nem használják.
Az ilyen hírek alapján nem lehet megitélni, hogy mi történhetett. Nemrégiben egy fegyverarzenált foglaltak le, ahol távcsöves légpuska volt az elrettentő darab.
Nyilván a szerencsétlen, fegyvert soha nem látott "tudósító" érdemben még kérdezni sem tud a helyszínen. Talán emlékszünk a hír tv-s riporterre, aki a rémülettől lihegve élesként mutogatta a vaktöltény hüvelyt.

SgtPepper 2008.06.12. 21:52:28

Szánalmas a TESZ felkészültsége. Lasszóval vadásszák az embereket, gyorstalpaló tanfolyam, bukfenckurzus, majd éles bevetés.

Ezek a mi különlegeseink. Kis pénz, kis foci. Kis pénz, kis szakértelem.

Szégyen.

SgtPepper 2008.06.12. 21:54:43

Amúgy meg - isteni szerencsére - "csak" a torkát lőtték át, életfontosságú szervet nem ért a lövedék.

Ugyanekkora erővel meg is halhatott volna, 0,5 centin múlt.

igi 2008.06.12. 21:56:25

szánalmasak vagytok... mint az oldal szerkesztője...

DrTraktoR 2008.06.12. 22:20:59

ejha igi, ezt kifejtenéd bővebben? :D

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.06.12. 22:50:38

Ez szerintem nem jó sztori. Túl kevés infó van az esetről ahhoz, hogy ítélkezni tudjunk. Amint valami történik, rögtön jön valaki fikázni. Még akkor is, ha esetleg jó történik. Gratulálok.

Fikázó · http://zsarufika.blog.hu/ 2008.06.12. 23:16:27

Most írtak egy könyvet róluk:
www.borsonline.hu/news.php?hid=10439
Ha ez nem elég, itt van M1:
www.mtv.hu/videotar/?id=22457
ŐK nem hibázhatnak! Sosem!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.06.13. 00:21:32

Satu More 2008.06.12. 20:57:50
El kellene fogadni, hogy ott is emberek dolgoznak, nem szuper-ügynökök, tehát ugyanolyan gyakran hibázhatnak mint egy tetszőleges más foglalkozású ember."
remélem ha te jársz így akkor is azt mondod!
sőt ülj repülőre és mikor zuhanni kezd, akkor is ezt mormogjad!

Glorious 2008.06.13. 00:25:02

Szézilálták az állományt.
Az egyik fele nyugdíjba ment, a másik meg leszerelt.
A maradék meg a hírekben szerepel.

Kinek jó ez?!

poleszak 2008.06.13. 00:29:56

Szemét fikázók ! Ha meg akarták volna ölni, akkor megteszik. Jó, hogy ti soha nem követtetek el hibát. Nem akarnátok rendőrnek állni? Csupa tökéletes ember!

candream (törölt) 2008.06.13. 00:34:37

"A feltételezett elkövetőt körbe fogták a kommandósok amikor autójával elindult a város felé."

Sajnálom, hogy nem lőtte fejbe. Mégis mit képzelt az az ember? Hogy farsang van? Egy hülyével kevesebb lenne.

MÜSZI 2008.06.13. 00:46:12

barátaim! a törvények rosszak. aki lelép a jog talajáról annak nincs mit keresni.hibás a rendőr mert nem lőtte szét a fejét a mocsoknak.ha életben marad behálózza a gyerekeinket droggal.jó ez nekünk? a rendőröket ki kellene válogatni,vagy ki kellene képezni a fegyver kezelésre.ne csak orditozzanak mint az ócska amerikai filmekben.én amatőr sportlövő vagyok és versenybiró.több százezer lövést vezényeltem le.egyetlen esemény nem történt!!! igy is lehet ezt csinálni.segitek ha kell!

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.06.13. 01:04:39

müszi, biztos a fáradtság teszi, de nem érthető, amit írtál..
SatuMare - te valamiféle katona vagy? Soldat?

DrTraktoR 2008.06.13. 01:20:21

érthető az, legalábbis nekem sikerült kibogoznom. annyit azért hozzátennék, hogy a gyerekeket nem kell droggal behálózni, megveszik azt maguktól is. ez van, de normális neveléssel meg lehet előzni a problémákat. (ettől függetlenül nem áll szándékomban védeni a bűnözőt)

jozan paraszti esz 2008.06.13. 01:57:32

Nincsenek szabalytalansagok, tulkapasok stb., csak rossz adminisztracio van. Ezt szakmabeliektol tudom speciel. A celzott szivlovest peldaul ugy kell megfogalmazni, hogy szegeny rendor hasraesett es akkor veletlenul elsult a fegyver es pont odament a golyo.

Big-B 2008.06.13. 06:07:00

Amennyiben olvasható, melyik beavatkozó csoport volt, akkor lehet azt is tudni, milyen sorozatlövő illetve meroklőfegyvert használnak.
Ha tippelnek kell, akkor

1. maroklőfegyveren nem használnak elfogáskor hangtompítót, de ha mégis akkor HK USP
2. ha mégis hangtompítós, és sorozatlövő akkor MP5SD, aminek létét viszont erősen kétlem

csurtus · http://csurtus.blog.hu 2008.06.13. 06:41:25

MÜSZI,

milyen droggal? A pasi valami elszámolási vitába keveredett az esztergomi polgármesterrel és felgyújtotta (felgyújtatta?) Meggyes Tamás kocsiját meg dácsáját, kábítószerről szó sem volt.

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.06.13. 07:31:19

Cigiző:

Már nem. Hol van már a Honvédség??!!

Big-B 2008.06.13. 07:59:58

Amúgy ha véletlen, ha nem, ez a rendőr biztosan nem lesz többet beavatkozó csoport tagja.

szmoker 2008.06.13. 08:29:47

"szerintem olyan fegyver volt a ct-knél, amire éppen volt pénzük: desert, mp5, colt..."

Desert biztos nem. Amelyik kommandós mégis azt használná, azt kövzeszélyes hülyeségért azonnal elküldenék.
Tecciktudni, a DE nagyon impozáns. Aztán ennyi. Ja, meg lelőheted vele az elefántot.
DE .44 8 lőszer, kb. 3 kiló
Glock 9mm 17 lőszer, kb. 0.7 kiló

Teccikérteni?

Colt (M4?) nem hiszem hogy van Magyarisztánban. Egyrészt. Másrészt meg 5.56 puskalőszer kommandósnak?
Egyes, leülhet.

DrTraktoR 2008.06.13. 11:27:00

M4 a magyar rendőröknek nincs, csak a deszantosoknál van rendszeresítve. bár hogy mu a francért vették meg azt a rakás ß@%#-t azt csak sejtem. 5.56 meg egyelőre tényleg nem kell/kéne tudtommal Magyarországra, de azért az AMD még mindig annál is nagyobb erejű lőszert használ.

Big-B: van a magyaroknak MP5SD (lásd fentebb, rektam be képet), szóval kizárásos alapon arra tippelnék. az usp-k amiket láttam ugyanis alapváltozatok voltak, nem tactical-ok. azokra meg macerás hangtompítót rakni.

daito 2008.06.13. 15:19:51

Nem hinném, hogy hangtompítós AMD-vel mentek volna elfogásra...
MP5 valószínűbb, de szerintem tök mindegy.

1. Masszívan nem kellene ítélkezni híradás alapján, idehaza a rendőrséggel kapcsolatban vagy masszzívan elfogadó-elkenő hülyeségek jelennek meg; vagy mocskolódó-támadó. Sokszor politikai beállítottságtól függően. (Lsd. "álarcos banditák, gyurcsány kutyák, stb.)

2. Akármi történt, azt vizsgálják ki ők, és döntsenek ők. Itt elsősorban eljárástechnikai probléma merül(hetet)t fel, és ŐK az igazán illetékesek ez ügyben. Az Ő életük múlik elsősorban a dolgon.

3. A kommandósok között is azért van szórás, függően attól, hogy melyik csoportról, alosztályról beszélünk. Egy TESZ nem hasonlítható össze a Neutronnal, Albával, Hírössel, stb. Más a feladat, szerepkör, felszerelés, emberállomány, néha a fizetés is. A parancsnokokról, háttéremberekről ne is beszéljünk.

4. Nálunk többek között úgy honorálják a tapasztalt rendőröket, hogy a speciális szolgálatoknál dolgozók jelentős kedvezménnyel mehetnek nyugdíjba. Ismerek nem egy olyan exkommandóst, aki 40 éves sem volt, amikor elment nyugdíjba. Ez vicc. A legtapasztaltabb embereket simán elengedik még most is, akik utána természetesen nyugdíj mellett mennek vállalkozni vagy feketén valahová dolgozni.
Van olyan kommandós ismerős, aki még nincs 30, de kiszámolta, hogy még 6-7 évet kell dolgoznia, és mehet nyugdíjba; miközben egy hasonló időt ledolgozó civil még 30-32 évet lezúzhat munkával.

Értem azt, hogy kiemelt, veszélyes munkát látnak el, 24 órás szolgálatot adnak, kopnak az izületek, stb.

Csak ez a módszer azzal jár, hogy a tehetséges járőröket, fiatalokat elcsábítják a normál szolgálatból, így a normál szervek már kapásból kevesebb, gyengébb emberanyaggal rendelkeznek.
Ezek után ezeket a tehetséges, jobb képességű rendőröket kiképzik húzós összegekért - nincs rá kimutatásom - de pl. az SAS-nél egy felszámoló kiképzése 10 éve olyan 0,5-1 millió font körül volt. Tegyük fel, hogy nálunk negyed ennyiből kijön egy kommandós: akkor is sokmillió forintos összegről beszélünk.

Majd ezeket a kiképzett srácokat szolgálatban tartják mondjuk max. 10 évig, aztán nyugdíjba küldik.

Gazdagok vagyunk, na.
süti beállítások módosítása